Przedstawiamy kilka kroków, które mogą pomóc w ustaleniu
przyczyny awarii systemu monitorującego.
1. Sprawdzamy, czy zasilanie jest w porządku.
Producenci sprzętu zawsze określają jakie napięcie jest potrzebne
do prawidłowego działania urządzenia, sprawdzamy czy wartość zasilania jest
zgodna z zaleceniami zawartymi w specyfikacji technicznej urządzenia.
Należy również sprawdzić przewody czy nie są one odłączone
lub uszkodzone. Pęknięty, przecięty lub w inny sposób uszkodzony kabel należy
wymienić.
Zawsze należy przeczytać instrukcję obsługi w celu uzyskania
szczegółowych informacji jak naprawić lub wymienić elementy systemu
monitorującego.
2. Sprawdzamy kabel zasilający.
Zwróćmy uwagę czy wtyczka jest dobrze umieszczona w
gnieździe i czy gniazdo do którego jest podłączona jest właściwym wejściem
zasilającym. Jeśli urządzenie podłączone jest do akumulatora, należy sprawdzić
czy akumulatory działają poprawnie.
3. Sprawdź nośniki pamięci.
Jeśli kamera podpięta jest do urządzenia magazynującego
materiał filmowy należy je sprawdzić pod kątem prawidłowego podłączenia, oraz
prawidłowej pracy wyłączając i włączając urządzenie.
4. Sprawdź czy komputer działa prawidło.
Winę za nieprawidłowości może ponosić komputer, lub inne
urządzenie do którego system jest podłączony. W komputerze sprawdź kartę
graficzną.
5. Kontrola oprogramowania.
Często zdarza się, że sprzęt jest w porządku ale szwankuje
oprogramowanie dedykowane naszym urządzeniom. Najlepszym rozwiązaniem będzie
sprawdzenie czy oprogramowanie nie wymaga natychmiastowej aktualizacji, lub
diagnostyka czy program nie został uszkodzony. Jedną z częstych praktyk jest
odinstalowanie i zainstalowanie na nowo oprogramowania.
Jeśli zastosujemy się do powyższych wskazówek, jest duże
prawdopodobieństwo że sami poradzimy sobie z naprawą usterki naszego systemu
monitorującego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz